Zelda Silentforce

2015-01-15
18:02:24

Northking

Detta borde bli min 11e häst jag skriver om! oh jisses :P   Bara för att jag ligger efter med detta så känns det plötsligt som om jag köper hästar hela tiden men det gör jag inte hehe. 
Det va en tid då jag nöjde mig med 5 st hästar och nu har jag totalt...  14 :)
Denna hästen jag nu ska berätta om är en vacker fjording <3

Tro mig, det tog mig tid att få köpa denna hästen då man först behövde komma in i Dinodalen (tur som var så va jag redo för det redan då det öppnade).  
Sen behövde man också bygga stort förtroende till 2 st "Kallter" som är ett slags folk som bott i Dinodalen i flera år troligtvis, vid namn Sedna och Nanook
Och när dom äntligen litade på mig fullt ut så fick jag lov att köpa en fjording utav dem!
Låt mig presentera Northking som jag kallar för Nikko ^^ 

Fjordhästen är en hästras som ursprungligen kommer ifrån Norge.
Den räknas som en av världens populäraste raser och även en av de vanligaste i Sverige.
Mycket kan bero på den speciella färgen med den vitsvarta manen som ofta stubbas.


Nikko är en mycket unik hingst i sina bästa år, med ett glatt humör men väldiga humörsvängningar..
Han kan gå från strålande glad till plötsligt väldigt ledsen eller sur.. 
Jag vet faktiskt inte varför och ibland är det svårt att kontrollera honom pga det.  Försöker lista ut vad som orsakar allt detta men har ännu inte sett någon specifik anledning till det :/
Han är utöver det ståtlig, trygg att rida på och kärleksfull (mest inne i stallet utan allt folk omkring sig)..  Kan det bero på det att han är folkskygg månne?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: