Zelda Silentforce

2014-05-30
14:59:56

Jewelqueen

Sjätte hästen är Jewelqueen.
Jag skaffade denna hästen eftersom det gått lite sisådär i championat och har fått höra att hästar av rasen Selle francais ska vara bra i tävlingar osv, sen är ju hennes ansikte väldigt vackert och unikt enligt mig :)
Har ännu inte hunnit lära känna henne så jättebra då hon var mitt senaste inköp men det kommer väl med tiden ^^
Jewelqueen får smeknamnet "Pärlan" helt enkelt för att hon är vit och fin som en pärla ^^
(Hon är ju trots det Juveldrottningen med) ;)
Pärlan är ett sto av rasen Selle Francais.  Selle français är en hästras som härstammar från Frankrike. Dessutom en av de  som är populärast på tävlingsbanorna och har vunnit stora framgångar inom ridsporten.
Hon är lite av en ledare och jag märker att de andra hästarna ser upp till henne..
Förutom det så är hon också lojal, avslappnad, tålmodig och självständig.
Vilket gör att hon inte kräver alltför mycket uppmärksamhet utan hon klarar sig bra själv :) dock har jag liiite svårt för att låta henne vara 0:)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: