Zelda Silentforce

2014-05-29
14:54:40

Frostprince

Tredje hästen jag berättar om är Frostprince.
Först tänkte jag då araberna kom till Jorvik att det inte va en häst som föll mig i smaken, men efter ett att jag sett närmare på Prinsen som skiftar i olika gråa fina nyanser kunde jag inte förneka det längre - jag ville visst ha en arab.
Han såg så ensam och sorgsen ut och jag ville bara springa fram och krama honom, säga att du är inte ensam och allt kommer att ordna sig.  Fick sen höra att han förlorat sin biologiska familj (föräldrar och syskon) i en stallbrand..  Att denna stackare fått utstå det blev för mycket. Efter den händelsen är han väldigt tillbakadragen och försiktig men tillsammans ska vi träna bort det sakta men säkert. :)
Frostprince som får smeknamnet Prinsen, är ett arabiskt fullblod och en gullig hingst som härstammar från hela den Arabiska halvön och Mellanöstern där de avlades fram av bedunierna.
Araben är en av världens mest eftertraktade hästraser, mycket på grund av sin mystik och sitt ädla utseende.
Han är lugn, blyg, smidig och väldigt duktig på att hoppa!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: