Zelda Silentforce

2014-05-29
18:21:23

Autumnspirit

Fjärde hästen är Autumnspirit!
Denna lilla ponny stötte jag på då hon var på rymmen haha! Hon hade tydligen tröttnat på att stå på pråmen i Fort Pintas hamn och begett sig iväg på egna äventyr ända in till Gyllenåsarnas dal!
Dom hade satt ut lappar överallt om en bortsprungen häst så jag tänkte bege mig ut för att leta efter henne då jag ändå inte hade något bättre för mig, hittelön skulle man ju dessutom få på 500 SC :)
Då jag fann henne sprang hon glatt omkring och lekte med löven som flyger omkring i Gyllenbladsskogen.. Jag fångade in henne och förde henne tillbaka dit hon hörde hemma, folket där blev glatt överraskade och gav mig 2 alternativ att välja mellan.  500 SC eller att ta hem denna sötnosen till ungefär samma värde och självklart valde jag henne! <3
Autumnspirit aka  Ashley (har inget med namnet att göra men det låter fint),  är en Jorvikisk ponny med ett glatt humör! Ett litet sto som alltid har spring i benen och älskar naturen.
"Ponnyer är oftast mer barnvänliga än stora hästar och lugnare till sinnet, men även en ponny kan vara envis och busig." ifrån Wikipedia..
Det sistnämnda stämmer mer in på den här lilla damen ;)
Hon är lekfull, busig, sprallig och världens sötaste! :D
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: