Zelda Silentforce

2014-05-29
20:34:14

Obsidianbeauty

Femte hästen jag skriver om är Obsidianbeauty.
Obsidian fanns till försäljning pga. att hans förra familj inte riktigt kunde hantera honom och inte orkade med honom, låter trist jag vet :/ Han var för krånglig och svår att lära saker då han gör som han själv vill för det mesta.
Men jag då som gillar utmaningar tänkte att hur svårt kan det egentligen vara? Det är ju inte han som ska få bestämma allt heller. Så han fick följa med mig hem efter lite om och men, jag va ju lite osäker efter vad hans familj sagt om honom :o 
I början var han väldigt envis och gjorde inte alls som jag ville! Det var en tuff kamp.
Tillslut har han börjar inse vem det är som bestämmer och han lyder mig som jag vill att han ska göra :)
Ibland får han sina språng och galloperar iväg hejvilt men jag älskar honom för det :D  Han är trots allt en väldigt vacker och ståtlig häst med ett hjärta av guld! Jag vet att han innerst inne inte menar något illa.
Obsidianbeauty som jag kallar för Obbe/Obsidian, är precis som Cinnamonfire en Andalusier.
Han är en hingst som är rätt envis och bråkig av sig ibland om han så vill, men samtidigt är han riktigt charmig och har sina goda sidor med ^^
Han är bestämd, modig, lite smått egoistisk men ändå en riktigt skön kille :)
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: